TALLER NIVELACIÓN GRADO 6° A, 6°B Y 6°C

INSTITUCIÓN EDUCATIVA NUESTRA SEÑORA DEL CARMEN
NIVELACIÓN GRADO SEXTO PRIMER Y SEGUNDO PERIODO AÑO LECTIVO 2018.


Las siguientes actividades le permitirán reforzar los temas que serán evaluados en la nivelación correspondiente al primer y segundo periodo académico del año lectivo 2018.  

Indicaciones:
·         Realice las siguientes actividades.
·         Si tiene dudas con respecto a algún ejercicio, usted deberá preguntarme para dar la explicación correspondiente. Las dudas serán aclaradas en los días previos a la nivelación. No se aclararan dudas el día de la nivelación.
·         Tenga en cuenta que todos los temas se encuentran explicados en el texto guía.
·         El desarrollo de las actividades propuestas no tendrá valor  en la nota de la nivelación; estás deben ser realizadas como parte de su aprendizaje y para reforzar lo aprendido.
·         Usted debe presentar en la fecha fijada por la institución  su acta de nivelación correspondiente al primer y/o segundo periodo. El acta de nivelación debe estar correctamente diligenciada con lapicero de tinta negra y firmada por el acudiente. La no presentación del acta en la fecha estipulada no le permitirá presentar su examen de nivelación.
·         La estudiante deberá presentar este taller resuelto el día de la nivelación. 


                           

                           TEMAS DE NIVELACIÓN PRIMER PERIODO


   I.        SIMPLE PRESENT TO BE

1.     Complete the conversation using the correct form of the verb to be in simple present.

A: Hi, my name_______ Daniel.
B: hi, Daniel I _____________Eiko, and this is Atsuo.  Where are you from?
A: I_____ from Bogota in Colombia. And you?
B: We __________ from Japan.
A: really? Are you from Tokyo?
B: no, we _________ from Kyoto.

2.
 A: Are Jean and Kate Australian?
B: No, they __________. They’re American.
A: really? Where _________ they from? Hawaii?
B: No I think they _________ from Miami.
A: and where _____________ Miami?
B: It _____________ in the south, in the state of Florida.

3.     Write the words in parentheses in the correct place to form questions.

·        Where / Aydan / from/is/? _____________________________________________

·        Where/ you/ from/are/?_______________________________________________

·        They/ French/ are/? ___________________________________________________

·        Where / Sang Hwa / from/?/is___________________________________________

·        Maurice/ from /Canada /is/? ____________________________________________

·        It / an / Italian/ car/?/is/________________________________________________


4.     Write in front of the next answers the correct question. ( question from point 3)

ü ___________________________________________________ .We’re from Ireland.

ü  ______________________________________ Yes, they are. They are from Paris.

ü  ____________________________________________. No, it isn’t. It is Japanese.

ü ___________________________________________________. She’s from Turkey.

ü  _____________________________________ No, he isn’t. He`s from New Zealand

ü _________________________________________ .He’s from Seoul, in South

Korea.


II.        DEMONSTRATIVES AND POSSESIVES.


1. Complete the sentences and questions with the correct option.


a.     This / these are nice sunglasses.
b.     Is that / those your cell phone?
c.      Excuse me, that / those are my keys.
d.     This/ these is my new cell phone.
e.     Is that /those your camera?
f.       These / that isn’t my bag.
g.     This /these are her books.
h.     This / these are my friends.



2. Draw the sentences a, b, d, and h. Write near (cerca) or far (lejos) in order to clarify your answer; also take into account if it’s plural or singular.


3. Choose the correct possessive adjective.

Hi, I’m Kelly and this is me and these are my/ our friends. We play on the same soccer team. This is your / our coach. Your/ her name is Jenny. She’s great¡. This is his/her boyfriend, Tom. And this is your / their house. It’s very near the park where we play soccer.



4. Answer the next questions based on previous reading.

a.     Kelly plays:  - soccer - baseball – basketball – not information.

b.     The coach is:  - Tom - Kelly     - Jenny – not information.

c.      The house is from: - Not information   – Tom and Kelly   –Jenny and Tom   - Jenny and Kelly.

d.     They play in: -a park. – at the airport – not information. – in Jenny’s house.


III. REVIEW 

       I.            Review

1.     Complete with the present simple form of the verb to be.

·        My friend Boris___________an excellent student.
·        Sao Paulo _______________ a chaotic city.
·        Your brothers _____________ in the theater.
·        The students __________ tired.
·        Her parents   ______________ in troubles.
·        Lucy, Paul and I __________really thankful.
·        The day _________ really hot.

2.     Answer the next questions:

·        Where is Shakira from? ___________________________________ (Colombia.)

·        Is it an Italian watch? No, ___________________________.

·        Are you Japanese? Yes, ___________________.

·        Where are her friends from? ________________________________ (Cartagena.)

·        Is this your camera? Yes,____________.

·        Are those your classmates? No, _________________________.

3.     Complete the sentences with the correct possessive.


·        _____ house is small. (I)
·        _____  car is blue.(He)
·        ______ grades aren’t good. (You)
·        ________ father is really angry. (she)
·        ________ school is blue. (we)
·        _______ weather is really hot. (It)
·        _________ little brother is in the public school. (They)

4.     Complete the text with the present simple form of the verb to be.


Hi, my name ________ Yukiko. I ____________ Japanese. I ____________(-) from Tokyo. I_______ from Kyoto. These__________ my parents and this _______Lee. He _______ a good friend.  He ________(-)Japanese. He __________ from Seoul. We__________________ students at the same English school. We ______________(-)very good at English but we like it.


5.     Answer true or false based on previous text. Correct the false sentences.


·        Yukiko is from Tokyo.
·        Yukiko and Lee are not good friends.
·        They are not in an English class.
·        They are good in English.




TEMAS DE NIVELACIÓN SEGUNDO PERIODO 


I.E. NUESTRA SEÑORA DEL CARMEN. ENGLISH TEST ADJECTIVES AND VERB TO BE.


1.     Complete with the simple present form of verb to be.

·       Her sister ___________ a great person.     –My mother ___________ in the house.

·       We _________in the best school.      –their father _______ an architect.

·       You ____________in my place.

2.     Write the word in parentheses in the correct place.

·       I am really. (happy)______________________________________________________

·       It`s and we’re really. It’s time for bed. (Late /tired.)____________________________________________________________________

·       It is a very coffee. (good)_______________________________________________________

·       This is a really house.(beautiful) _________________________________________________

·       Tomas is for class every day.(late) _______________________________________________

3.     Correct one mistake and rewrite the sentences.

·       Those are bags big.________________________________________________________

·       This is my friend good Lina.__________________________________________________

·       Tommy and I are hungrys. __________________________________________________

·       Nora beautiful is. _________________________________________________________

4.     Find seven adjectives in the test and write their meaning in Spanish.
   


  5. Realice la actividad 3.2 (en verde) de la pagina 142 del texto guía. (colocar los verbos en paréntesis en presente simple, tener en cuenta cuando se trate de terceras personas del singular). Es responsabilidad de la estudiante saber el vocabulario pues la actividad se trabajo en clase. 


I6. Realice la lectura de la pagina 153 , actividad 2 del texto guía. Identificar los verbos que aparecen en presente simple en el texto y realizar la traducciónEs responsabilidad de la estudiante saber el vocabulario pues la actividad se trabajo en clase. 





        I.            

Comentarios

  1. profe una PREGUNTA PORQUE DE 5 PASA A 16

    ResponderBorrar
    Respuestas
    1. Buenas noches,

      No lo tomes en cuenta pues es un error al realizar el taller. Es el numeral 6 pero sin querer he añadido el número 1.

      Mucha suerte en tu nivelación!!!

      Borrar
  2. El taller de 3 periodo ya va ser publicado

    ResponderBorrar
  3. Profe, una pregunta, usted cuando va a subir el de tercer periodo.
    Gracias.

    ResponderBorrar
  4. Buena tarde profesora. No veo el taller de recuperación 3 periodo grado 6b. Gracias

    ResponderBorrar
  5. Profe usted cuando va a subir el taller de 3 periodo gracias

    ResponderBorrar

Publicar un comentario

Entradas más populares de este blog

QUINTO A,B Y C DE PRIMARIA (VIDEO ABOUT EASTER)

ACTIVIDAD GRADO SEXTO A, B Y C DEL 20-24 DE ABRIL 2020

INFORMACIÓN PARA ESTUDIANTES DE 5° DE PRIMARIA, 6° Y 7° DE BACHILLERATO (21/04/2020