TALLER NIVELACIÓN 1 Y 2 PERIODO GRADO SEXTO. AÑO 2019



             INSTITUCIÓN EDUCATIVA NUESTRA SEÑORA DEL CARMEN

NIVELACIÓN GRADO SEXTO. PRIMERO Y SEGUNDO PERIODO

 AÑO LECTIVO 2019.


Las siguientes actividades le permitirán reforzar los temas que serán evaluados en la nivelación correspondiente al primero y segundo periodo del año lectivo 2019.  

Indicaciones:

·         Si tiene dudas con respecto a algún ejercicio, usted deberá preguntarme para dar la explicación correspondiente. Las dudas serán aclaradas en los días previos a la nivelación. No se aclararan dudas el día de la nivelación.
·         Tenga en cuenta que todos los temas se encuentran explicados en el texto guía.
·         El desarrollo de las actividades propuestas no tendrá valor  en la nota de la nivelación; estás deben ser realizadas como parte de su aprendizaje y para reforzar lo aprendido.
·         Usted debe presentar en la fecha fijada por la institución  su acta de nivelación correspondiente al primero y/o segundo periodo. El acta de nivelación debe estar correctamente diligenciada con lapicero de tinta negra y firmada por el acudiente. La no presentación del acta en la fecha estipulada no le permitirá presentar su examen de nivelación.
·         La estudiante deberá presentar este taller resuelto el día de la nivelación. 


                           

                     TALLER DE NIVELACIÓN PRIMER PERIODO


           I.        SIMPLE PRESENT TO BE


1.   Complete the conversation using the correct form of the verb to be in simple present.

AHi, my name_______ Marco.
B: Hi, Marco I _____________ Pablo, and this is Ana.  Where are you from?
A: I_____ from Caracas. And you?
B: We __________ from Spain.
A: Really? Are you from Madrid?
B: No, we _________ from Barcelona.

2.
A: Are Mike and Andrew French?
B: No, they __________. They’re British.
A: Really? Where _________ they from? London?
B: No I think they _________ from Bristol.
A: And where _____________ Bristol?
B: It _____________ in the southwest of England.



3.      Write the words in parentheses in the correct place to form questions.

·        Where / Adam / from / is /? __________________________

·        Where / you / from /are /?____________________________

·        They / French / are /? ________________________________

·        Where / Carmen / from /? / is_________________________

·        Fredy / from /Canada /is /? __________________________

·        It / an / Italian / car /?/is /______________________________



    4.     Write in front of the next answers the correct question. (Question from point 3)

.    ____________________________ .We’re from Ireland.

.    ____________________________ Yes, they are. They are from Paris.

.     ____________________________. No, it isn’t. It is Japanese.

.     ____________________________. She’s from Turkey.

.     _____________________________ No, he isn’t. He`s from New Zealand

.    ______________________________.He’s from Seoul, in South Korea.







II.      REVIEW 

     

1.     Complete with the present simple form of the verb to be.

·        My friend Boris___________an excellent student.
·        Sao Paulo _______________ a chaotic city.
·        Your brothers _____________ in the theater.
·        The students __________ tired.
·        My parents   ______________ in troubles.
·        Lucy, Paul and I __________really thankful.
·        The day _________ really hot.


2.     Answer the next questions:

·        Where is Shakira from? ___________________________

·        Is it an Italian watch? No, _________________________

·        Are you Japanese? Yes, ___________________________

·        Where are they from? ________________________

·        Is this your camera? Yes, __________________________




3.      Write the meaning of:

Dad   _____________________     Wife  _____________________

Daughter    ________________      Kids  _____________________

Husband     ________________      Mom _____________________

Son   _____________________     Auntie ____________________
  







  




INSTITUCIÓN EDUCATIVA NUESTRA SEÑORA DEL CARMEN

NIVELACIÓN GRADO SEXTO. PRIMERO Y SEGUNDO PERIODO

 AÑO LECTIVO 2019.


Las siguientes actividades le permitirán reforzar los temas que serán evaluados en la nivelación correspondiente al primero y segundo periodo del año lectivo 2019.  

Indicaciones:

·         Si tiene dudas con respecto a algún ejercicio, usted deberá preguntarme para dar la explicación correspondiente. Las dudas serán aclaradas en los días previos a la nivelación. No se aclararan dudas el día de la nivelación.
·         Tenga en cuenta que todos los temas se encuentran explicados en el texto guía.
·         El desarrollo de las actividades propuestas no tendrá valor  en la nota de la nivelación; estás deben ser realizadas como parte de su aprendizaje y para reforzar lo aprendido.
·         Usted debe presentar en la fecha fijada por la institución  su acta de nivelación correspondiente al primero y/o segundo periodo. El acta de nivelación debe estar correctamente diligenciada con lapicero de tinta negra y firmada por el acudiente. La no presentación del acta en la fecha estipulada no le permitirá presentar su examen de nivelación.
·         La estudiante deberá presentar este taller resuelto el día de la nivelación. 





TALLER DE NIVELACIÓN SEGUNDO PERIODO 



      I.       DEMONSTRATIVE ADJECTIVES.


1.      Complete the sentences and questions with the correct option.
a.     This / these are nice sunglasses.
b.     Is that / those your cell phone?
c.      Excuse me, that / those are my keys.
d.     This/ these is my new cell phone.
e.     Is that /those your camera?
f.     These / that isn’t my bag.
g.     This /these are her books.
h.     This / these are my friends.


2.      Fill in the lines with this-that-these-those


------------------->    ________________ (singular) ____________ (plural)


---------->                ________________ (singular) ____________ (plural)
   


II.      ADJECTIVES.

  1.    Write the word in parentheses in the correct place.

·       I am really. (happy)__________________________________________

·       It`s and we’re really. It’s time for bed. (Late /tired.)_________________

·       It is a very coffee. (good)______________________________________

·       This is a really house.(beautiful) ________________________________

·       Tomas is for class every day.(late) ______________________________



  2.    Correct one mistake and rewrite the sentences.

·       Those are bags big.______________________________

·       This is my friend good Lina._______________________

·       Tommy and I are hungrys. ________________________

·        Nina beautiful is. _______________________________



   3.   Write 10 adjectives in English and their meaning in Spanish.


    III.          FREE TIME ACTIVITIES.

   
         1.  COMPLETE THE SENTENCES
    
         a)  In my free time I _______________________
         b)  In my free time I _______________________
         c)   In my free time I _______________________
         d)  In my free time I _______________________



          IV.         Translate into English:

           a) Semana Santa ______________________
           b) Sacerdote __________________________
           c) Viernes Santo _______________________
           d) Velas ______________________________

Comentarios

Entradas más populares de este blog

QUINTO A,B Y C DE PRIMARIA (VIDEO ABOUT EASTER)

ACTIVIDAD GRADO SEXTO A, B Y C DEL 20-24 DE ABRIL 2020

INFORMACIÓN PARA ESTUDIANTES DE 5° DE PRIMARIA, 6° Y 7° DE BACHILLERATO (21/04/2020